Saturday, October 3, 2009

happy without love...


sebenarnya tajuk ni aku terpikir nak post smalam..tapi internet pulak down semalam so aku post lewat la sikit..semalam time aku kuar the mines akak n huda, sempat gak aku usha2 beberapa pasangan yang hangat bercinta, macam2 ragam y aku bley kelaskan sebagai hubungan tanpa sempadan(ha!! ni istilah baru..dulu dunia tanpa sempadan)..then diorang nampak macam happy sesangat la..cam biasa la..otak aku ni akan memikirkan sesuatu yang bertentangan dengan apa yang aku lihat so aku terpikir, bley x kita bahgia or happy walaupun kita x der boyfriend?? jawapannya sure la boleh..hidup akan sentiasa hepi klu kita pandai create suasana..just enjoy with your self..lagi pun kan islam larang kita bercouple2 ni kan??so sebenarnya x salah klu kita x der boyfriend pon dan kita still bley nikmati hidup yang sangat bahgia dengan member2 kita...sebenarnya hidup bercouple ni susah n leceh(pendapat aku jer)...kat sini aku senaraikan kelecehan dan kesusahan ber boyfriend.....

1)
hidup sentiasa terkongkong(cukup la mak ayah y jaga kita)
2)senang bawa kita ke jalan salah dari jalan baik(bukan x de y bawa jln baik cuma kurang)
3)selalu gadoh n kena pk macam2 hal such as cam ner nak pujuk la(leceh nak mampus)
4)no independent..ye la nak wat aper pon nak kena wat ngan die..(menyibuk jer)
5)no privacy..nak wat pe pon nak kena report klu x nanti salah paham lak...
6)bley jejaskan hubungan kita ngan member.....(24 jam ngan die bila masa ngan membernyer)
7)nak kena dating...(ye la x dating x couple la konon...benda y paling susah dalam hidup..hahaha)
8)selalu kena berbohong..(akui atau x memang org bercouple ni terpaksa selalu menipukan??)
9)kurang kuasa memilih..hahaha(je la dah ader pak we mana bley pilih guys yang lain kan...karang x pasal2 dituduh curang plak)
10)membosankan...(asyik ngan orang y sama...x boring ker???)

*hahaha..mesti ader y gelak bila baca n x kurang la jugak y sikit geramkan???..pape hal ni dah aper y aku pikir so nak wat cam ner kan?? so hidup mesti diteruskan walaupon macam mana korang handlenyer....

6 comments:

skyjamil said...

aku suka2x posting ko ni..memang pun sumanya betol hahaha, maklum la aku bukan setakat anti couple before kawin ni...tapi nak wat cmna ramai plak mber2x aku yang terkena virus ni, sebenaqnya pendapat atau pandangan aku lebih negatif dari ko punya list tu....jangan ko longgaq plak suatu ari t..ingat posting ko ni sampai ko kawin..hehe, aku ingatkan diri aku gak sebenaqnya..

lieya ixora said...

insyaallah...ko tolong2 la aku klu aku longgaq tau...korang sebagai pendinding..kah3x

adekmanis88 said...

a'ah.. btul3!! (versi ipin)
i sOkOng pndpt U lieya..
nk wtp cOuple2 nih kn.
xd faedah..
cnta lps kwen lg best kn..?
anti-cOuple!! huhu..
peace no war.=)

lieya ixora said...

yup..adekmanis88 betul...kita bukan larang hubungan lelaki ngan perempuan tapi harus dengan cara yang betul...hehehhe...dah macam ustazah la plak...adekmanis88 ni nama sebenar aper ye??? :)

Anis Syazwanie Nur said...

salam...
wa boleh tahan gak posting ko ni...happy without love...r u sure??
tapi bg aku la dlm hidup ni kita mmg perlukan cinta...iaitu cinta yg utama kpd ALLAH...jika kita meletakkan cinta-Nya diatas, insya allah cinta yg setrusnya akan sentiasa dibawah lindungannya...
ak tgok skrg ni ramai mmber2 yg tulis pasal cinta..napa???ade perasaan cinta utk seseorg ker??or nak m'nyedapkan hati ker wat posting ni... x kesah la yg pastinya ak pasti yg korang semua ni insyallah akan bertemu juga pasangan masing2 sama ada lambat atau cepat...biase la fitrah manusia utk berkasih sayang....

lieya ixora said...

opss..sori la anis..lia lupa nak state cinta y macam mana yang cuba ditengahkan..cinta sesama manusia(couple) yang semakin parah n bukan cinta kepada pencipta or keluarga or kepada suami..cinta ni sebenarnya harus wujud apabila manusia itu ader ikatan..sebab tu dalam islam ader kawen...n saya x tolak fitrah manusia y memang suka kepada kasih sayang..klu dah suka kawen saja.halal dcc islam..peace no war!!