Sunday, August 30, 2009

kelas 5 Fiddhah..2005

Atas permintaan ramai(ayat je) aku cerita pasal ragam kelas 5 fiddhah..kelas tu kat tingkat 3,tepi tangga d bangunan kelas mti..guru kelasnyer ust.shathirah. ketua n penolong kelas aku x ingat tp bendahari aku ingat..nama die farhana..(hari2 minta duitkan..mana x ingat).bebudak kelas plak..fateh,talha,shahir,sayed,najah,aku(lia),akmal,najwa,aizat,farih,azizi,soleh,jannah,farhana,hajar,
azimah,ikhmal,imran,mustapa,zaidi,fairuz,kayah,nada,naim.(cukup 24org)..buat pengetahuan umum kelas ni terdiri dari MT sek(konon) cam talha,akmal,najwa,kayah(MP)shahir n naim,azimah(pustakaan)fairuz(pengawas)..hehehe..aku ni kira tumpang jaw diorang jer...kelas ni memang kecoh sebab penghuni die memang happening..aku ngan najah kuat bersembang (tp org salah paham kata ktrg mengumpat) yang talha ni bz memanjang...kapet(mustapa),zaidi,fairuz plak keje bergaduh memanjang..shahir,sayed ni pon rajin gak bersembang ngan ktrg..ermm..nada n naim ni kuat bergendang dlm kelas..naim ni kira penyanyi tuk ktrg n akak(nada) pemain muzik(ketuk meja)..farhana n jannah,kayah,hajar ni pendiam sikit tapi bab study mantap abeh..azizi n soleh yang aku ingat asyik tido jer..hehehhe(jangan mare da!!)fateh ni selalu ni citer macam2..ade jer citer die y suke buli org(entahla tp 2 y die slalu citer)..imran plak selalu balik umah sbb umah die sebelah sekolah jer..ha satu lagi kisah najwa.."najwa,kita nak karipap dua yek" dialog ni selalu berbunyi time najwa smpei kelas sbb die jual karipap yang sangat sedap(favourite aku tu)..nak citer pe lagi yek..kelas ni bertambah happening bile time lepas rehat dengan kemasukan sahabat2 dari kelas sebelah(lupa la namanyer) macam azuan,malik n membe diorang sbb deme ni kawan ngan zaidi n kapet..dengar cam tensen jerkan tp percaya la ni la kelas paling best y pernah aku diami..hehehe..
masa f5 ni ader ustazah baru namanyer ust.Nuzulia..(ajar sains) n ramai gak la membe lelaki yang admire kat die(bajet ust nak kat diorg)hehhehe..n masa f5 ni jugak la ustaz zainuddin merajuk kat kitorang kes aku n najah gelak2 n die salah faham..(cam besa la org kata kami ngutuk)banci tul..masa 2 aku n najah kecut coz ustaz kata die x nak tgk muka org y menyakitkan hati die..huhuhu..esoknyer aku,najah n tetiba plak zaidi n kapet (terasa y diorg punya salah kot) pon ponteng sek gak..sedih gak la time tue..masa tu bila nmpk us.zainuddin jer ktrg msti lari..
ktrg ok balik ngan ustaz time gotong-royong sek..time tu aku kena bersihkan sama tempat ngan ustaz so aku trus minta maaf la kat ustaz..huhuhu nasib la die kata ok..(klu x teruk la)..
kelas ni kelas yang terakhir aku diami kat mti ni..so kelas ni paling aku ingat n kenangan kelas ni sentiasa tersemat dalam jiwa aku(aku x jumpa dah kelas gini)..bebudak kelas ni walaupun terdiri dr pelbagai ragam tapi sekarang ni dah berjaya dalam hidup deme..mcm kapet, zaidi dah jadi askar..talha,najwa,akmal,azimah,kayah dah kat mesir..hajar kat indonesia..shahir, ,sayed,najah,nada,naim,farhana,lia,fateh still belajar kat malaysia(ader y tahun akhir dah pon)..fairuz dah jadi cikgu agama..yang lain x dapat dikenal pasti..huhuhuhu

*cerita diatas adalah berdasarkan apa y diingati jer so klu salah ingat or x ingat langsung pasal pape y penting sori la yek...tambah la klu ader y x cukup or betulkan yang x betul..salam

No comments: