Friday, August 14, 2009

MTI SENTIASA DIRINDUI

.........selepas 4 bulan saya jadi dak skema kat mti 2..(x tahan coz prangai memang nakai) mula la nak wat prangai..first time saya wat kes(wat salah kat sek) saya tinggal solat n kena la rotan kat depan 1 asrama(mmg patut pon) bkn sorang tapi ader 3 org..hehehehhe aku,fakhira n shuhada..masa tu ktrg jer dak f1 n y len senior2 sume..masa tu y rotannyer k.zila..rotan sayang..hehhehee..
lepas tu bermula la zaman nakalnyer..time f2 plak aku n membe asyik fly(outing tanpa kebenaran)..pastu kena denda..biasa la tu..kenangan f2 yang saya x bley lupa adalah time AHUK x der air n kitorang 1 dorm f2 x mandi n g sek lewat..pastu semua pakai perfume yang sama..banyak plak 2..masuk kelas bdk laki siap tegur lagi kata dak perempuan x mandi n pakai perfume banyak...(lawak tul)..pastu kitorang kena panggil ngan ust. sirhan(x silap la) die tanya ktrg napa dtg lewat skolah pastu die bg perlepasan kat ktrg dan paling menyampahnyer org lain jer y dapat perlepasan dtg lewat n aku x dapat..maybe muka ni dah kena aim kot..huhu..kenangan tol..
time f3 AHUK ditutup..sedey tu..kitorang dak AHUK terpaksa la pindah asrama lain..aku dapat ABNA tp aku x nak g coz kat c2 ramai senior y skema(y baik x nak) so aku minta kat ust.che wa pindah HAJAR..memang best dok hajar..lagi menjadi prangai aku..time tu geng memang dah ader mcm amah,rosni,mala n the geng la..best sangat time tu..asrama x der peraturan so kitorang men wat ape y suka la..kluar tiap2 minggu,,siap g konsert lagi tu..aku x g la..tapi kadang2 sian gak kat mak jang(tuan rumah merangkap warden)..die tu smpe boring nak nasihat kat ktrg...setiap subuh dinding mst kena ketuk suruh bangun subuh lagi x bangun lagi tu la mak jang ketuk..time 2 kitaorg jerit la "dah bangun la mak jang" pas tu kitorang wat2 la jalan sikit so die x ketuk dah la(heheheh)..ha!!(baru tringat) pernah satu ari tu mak jang ngamuk kat kitorg, die campak sampah yang busuk dalam tong sampah kat dalam bilik kitorang sebab kitorang x jaga kebersihan asrama..jenuh la kitorang kemas balik..time tu takut gak tgk mak jang ngamuk coz x penah tgk....hehehe zaman f3 la zaman paling nakal skali.. kes favourite skali time tu ponteng sekolah n fly g taiping..hehehehe.
kat sekolah jangan kira la..selang sehari mesti kena masuk bilik guru..smpei ust.che wa kata "tipu la lia, saya percaya" (punya la nakal) ...masyaallah masa tu x sedar lagi..PMR jangan tanya la dapat pa tp alhamdulillah semua lulus(hehehhee)
time f4 plak asrama HAJAR tutup so skali lagi kitorang merempat..kali ni dapat duduk AHA..kat sini jumpa balik ngan shuhada,akak,along,azizah,naim (SAMAN)..tapi kureng rapat sangat..diorg blok B n blok A..ktrg plak dok kat blok C..time dok aha dah kureng jahat just jarang trun solat jemaah n bawa walkman jer..y lain dah ok sket(dah sedar nak SPM)..tapi masa f4 ni ader gak dugaannyer..masalah ngan us. mat nor..garang nak mampus(time 2 la)..die ajar sains n die ni suke merotan pakai ekor pari n rotan plastik..so bayangkan tangan anda di rotan..sedapkan...
kisah pindah asrama ni x abeh kat f4 jer coz f5 skali lg kena pindah..huhuhu(sdey jer)..sebab y sama coz tutup(nasib kot)...kitrg pindah lak kat asrama ADIK(asrama dewan ibn khaldun) nak tau sebab nama asrama 2 can g2 sebab asrama tu sebenarnyer sebahagian dengan dewan sekolah..biasa la kitorangkan sekolah agama rakyat..asrama 2 sebelah sek jer..tapi nama jer dekat g sek tetap lewat gak..hari2 kena denda..sama jer naim,aku,najah,fairuz..hehehehe..bila dah dekat ngan SPM aku dah stop wat hal n fokus tuk exam..kira dah baik la...tapi kenangan tetap kenangan yang aku xkan lupa..lepas abeh exam aku wat hal balik(last)..hehehhe..aku men mercun tanda dah merdeka..best oo malam 2..kitorang men basikal(klu naim baca mst ingat)..mlm tu lak shahir hantar makanan coz diorg wat barbeku..esoknyer aku balik umah coz mak dah bising suruh balik........selamat TINGGAL MAAHAD AL-TARBIAH AL-ISLAMIAH...banyak mengajar aku erti hidup..

*jangan mare yek kalau nama2 ni disebut..sekadar pembacaan sesama kita jer..itu dulu tapi skang ni kata semua dah berjaya..ader y smbg blajar kat mesir n "U" malaysia pon ramai...semoga kalian diberkati n jangan nakal2 lagi tau!!!

2 comments:

Anonymous said...

bes la bace citer ko nie...yg besnye name aku pon ade kn trus aku teringt zmn skolah dlu...anwy wt la citer lg kalo bleh name aku jgn lupe lak k.

shahir said...

lupe nk bg taw yg komen tu ak la shahir nie blog aku lak http://mytravelcrew.blogspot.com/