Tuesday, August 11, 2009

MTI sentiasa dalam kenangan

hari ni kelas dibatalkan jadi saya tak tahu nak buat aper so tetiba je teringat kenangan kat MTI (maahad al-tarbiah al-islamiah)..rindu betul kat tempat keramat tu..biar saya cerita sikit pasal tempat keramat tu..cerita tu bermula pada januari tahun 2001(baru form 1)..saya still x der sekolah menengah pilihan disebabkan ayah x setuju semua sekolah yang mak n abang sarankan..so kawan die bagi la sekolah ni kat ayah n die trus je setuju nak masukkan saya kat sekolah agama tu..akhirnya saya pon g la daftar sebagai pelajar form 1 kat sekolah tu.
nak tahu x perkara first yang saya pikir pada masa tu "ayah x sayang kata ku ker?" tu yang saya fikir..nak tau kenapa? yang pernah sekolah kat situ tau la napa(senyum) sebab sekolah tu buruk ya amat, dengan bangunan yang agak lama dan tangga asrama yang goyang sebab dah lama(asrama kayu). saya masuk kat asrama AHUK.kira semua bdk f1 dok situ..x der katil,tingkap x penuh..nak tau aper ayah pesan "belajar rajin2 dan klu ader pape call je ayah"..ditambah lagi "insyaalah Allah x akan menyusahkan orang yang belajar agama" (maybe ayah paham kot aper y saya fikir)
dalam bulan 1-4 tu saya still budak baik(skema tu)..iron baju kat kelas..sekolah ahad smpe khamis jer.(jumaat n sabtu cuti)..hehehehhehee (senyum)
tapi selepas itu, satu perubahan telah berlaku.........(nak tau ker?)

No comments: